Thursday, June 3, 2010

Lagi Novel-Novel 2nd Hand

Seperti yang dijanjikan, Honeyz letakkan lagi novel-novel terpakai ini untuk jualan seterusnya. Semua gambar buku adalah terus dari koleksi honeyz sendiri. Kepada sesiapa yang berminat nak beli novel-novel ini, bolehlah sms honeyz di 016-315 2524 atau emailkan ke honeyz_73@yahoo.com.my. Setiap novel yang dah dijual akan ditagkan dengan sold out untuk mengelakkan kekeliruan. Harga-harga yang tertera adalah termasuk harga pos.

**** Hadiah Misteri Menanti Anda ***
****Untuk Setiap Buku yang dijual disini ****
**** Stok Adalah Terhad****


SOLD TO SILVER
Siapakah Di Hatiku (RM 16)
Penulis: Adila Tasha
Harga Asal : RM 18
Jumlah Ms : 450
Cetakan: September 2009

Sinopsis Siapakah Di Hatiku

Kata orang cemburu itu tandanya sayang dan boleh menguji sejauh mana perasaan cinta pada kita.. Tetapi kadangkala cemburu itu membuat diri menjadi tak tentu hala.
Perhubungan kasih yang cuba di hulurkan Tuan Megat membuat Miera dalam dilema. Hatinya masih menunggu kehadiran Haikal iaitu cinta pertamanya. Kehilangan Haikal bertahun lamanya tanpa khabar berita membuat Miera tertanya-tanya. Apa salahnya? Dalam masa yang sama sikap Tuan Megat yang sentiasa memburu cintanya meletakkan dia di persimpangan. Seperti janji Tuhan, setiap makhluknya tidak sempurna semuanya. Begitu juga dengan Tuan Megat. Dalam keperibadian yang terjaga masih ada kecacatannya. Demi keluarga, Miera menerima Tuan Megat dengan bersyarat dan cuba memberi ruang untuk mengenali lelaki itu.

Tetapi tidak semuanya indah belaka. Panas yang diharapkan gerimis gugur juga. Kehadiran teman lamanya Jay Jay yang lebih bersikap tomboy dan kemunculan Haikal mencabar keegoaan Tuan Megat.

Siapakah yang dapat mengetuk pintu hati Miera hanya beliau sahaja yang tahu. Adakah Haikal kembali merebut takhta dan Tuan Megat menjeruk rasa? Dapatkah Tuan Megat memenuhi syarat yang ditetapkan dan bagaimana pula perhubungan Miera dengan teman karibnya. Perlukah Miera berkorban lagi untuk senyuman orang lain dan gerimis masih meniti bibir hatinya.




Gelora Jiwa (SOLD OUT)
Penulis: Aisya Sofea
Harga Asal : RM 17
Jumlah Ms : 404
Cetakan: 2005

Sinopsis Gelora Jiwa
Siapa kata setia tak mungkin berlaku curang?Siapa menduga kasih takkan bertukar menjadi benci? Katakan sejujurnya, bagaimana harus disukat bahagia jika dalam hati Intan Azureen, berkocak dilanda asmara.

Seraut wajah tenang itu, tiba-tiba berubah menyimpan seribu luka. Keluh resahnya sekadar melunakkan hati yang duka. Bagaimana harus dijelaskan, setianya bukan lagi untuk Hanif Azman tunangnya. Tapi, kasihnya sudah berpaling jauh pada Hanif Ashman dalam sekelip mata!

Siapa merampas dan siapa yang dirampas? Siapa yang berhak dan siapa pula yang tak punya hak? Intan Azureen lemas di tengah-tengah kekusutan. Dia harus teguh memegang janji wasiat; membina rumah tangga dengan lelaki pilihan keluarga.
Atas desakan keluarga melawan kehendak hati, dia harus membuat pilihan yang tepat. Hanif Ashman satu mimpi. Hanif Azman pula satu realiti. Tapi mimpi itu juga yang sentiasa membayangi hidupnya. Ah, sukarnya menidakkan takdir sedangkan cintanya hanya untuk Hanif Ashman seorang. Jadi, bagaimana?

Dia tekad dilema ini harus dinoktahkan. Siapapun yang terpilih, dia akur akan melimpahkan kejujuran sepenuh hati. Tapi siapakah antara mereka yang bakal mengongsi hidupnya sepanjang hayat?

SOLD TO SILVER
Setulus Janji (RM 13)
Penulis: Aina Emir
Harga Asal : RM 18
Jumlah Ms : 448
Cetakan: 2005

Sinopsis Setulus Janji
Pandang pertama telah memutikkan cinta di hati Adrina terhadap Akid Ajmal. Malangnya, lelaki itu memilih Fatihah sebagai kekasihnya. Adrina memujuk perasaannya agar melupakan lelaki itu. Bertahun-tahun dia merawat hatinya sendiri.


Rindu Semalam (RM 9)
Penulis: Puteri Andalas
Harga Asal : RM 15
Jumlah Ms : 410
Cetakan: 2002

Sinopsis Rindu Semalam
Cinta yang tidak dilafazkan ibarat pohon rendang yang tak berbuah. Begitulah derita yang membekam di hati Maizura. Dia menanti Wan Baharin melafazkan cintanya. Namun, lelaki itu kian jauh tanpa sebarang janji untuk sehidup semati.Sejak itu hanya rindu saja yang memujuk hatinya agar terus menanti. Tiga lelaki datang silih berganti untuk menagih kasihnya. Namun, bayangan Wan Bharin menghantui kenangannya. Dan dia sendiri masih terus mengharap,sedangkan harga sebuah penantian sentiasa dibayar dengan air mata...

SOLD TO SILVER
Kau Yang Satu (RM 9)
Penulis: Nia Azalea
Harga Asal : RM 14
Jumlah Ms : 416
Cetakan: 2003

Sinopsis Kau Yang Satu
Bot milik peribadi Datok Mustaza telah karam dipukul ombak sewaktu dia keluar memancing di Laut Cjina Selatan. Nasibnya baik, dia telah diselamatkan oleh seorang nelayan bernama Sulaiman. Datuk Mustaza terhutang budi dengan Mustaza dan ingin menjodohkan
SOLD TO SILVER
Jalinan Kasih (RM 6)
Penulis: Puteri Andalas
Harga Asal : RM 12
Jumlah Ms : 292
Cetakan: 2001
Sinopsis Jalinan Kasih

Cinta tidak mengenal bangsa. Mengimbau kembali lorong berduri yang pernah disusuri, Rosalina rela meninggalkan agama asal demi kasihnya pada Hadi. Agung sungguh perasaan yang bernama cinta; meskipun terpaksa buang emak, buang saudara, namun perkahwinan penuh kerikil ini tetap diteruskan.

Tiada siapa mengimpikan perpisahan. Trauma kehilangan Hadi di saat Rosalina berjuangmelahirkan Aliff diterimanya sebagai ketentuan takdir yang ingin menguji keimanannya. Pun, hidup perlu diteruskan. Berdiri atas kasih sejati seorang Islam, Rosalina akur dengan tanggungjawab untuk mempertahankan akidahnya.

Kehadiran semula Rodney, pemuda Kanada yang pernah singgah di hati bagaikan mencabar ketakwaannya. Saat diri berada dalam kekeliruan, ketulusan Dr. Hilmi yang ingin mengisi ruang bahagia bersamanya menambah resah di dada. Tidak sanggup dibelenggu kenangan lalu, hatinya terbuka menerima pengganti. Apatah lagi
menatap bening mata Aliff yang rindukan belaian seorang ayah, membuatkan Rosalina terpaksa memilih antara dua.

Jalinan Kasih, keunikan sejarah cinta dua insan di dalam lingkaran kehidupan sosial masa kini. Sesungguhnya, cinta bersifat universal. Abadinya kasih suci; tidak membatasi konflik keluarga, keturunan, budaya malah antara dua benua sekalipun. Hanya kekuatan dan keyakinan diri dapat mengatasi segala rintangan yang melanda.

11 comments:

  1. err... wadud x brape suka novel, heeeee.... saje je nak komen la kak, ahahaha..

    kak, saya ikut perkembangan blog akak okeh, bleh?hehe

    ReplyDelete
  2. Apa-apa ajelah wadud... yang penting saling mengunjungi yek...

    ReplyDelete
  3. ada novel "donia" karya lamia aimal x dalam simpanan? kalau ada saya nak beli

    ReplyDelete
  4. Novel 'donia' xdelah... yang ada Suratan Takdir je...

    ReplyDelete
  5. Minatnya ngan aisya sofe.ada buku fauziah ashaari tak?

    ReplyDelete
  6. kpd kak ina mail... buku fauziah ashari yg tajuknya pergilah sepi, Ombak rindu dan Cinta ... tiada akhirnya ada dalam simpanan saya

    ReplyDelete
  7. eh kak.. sila baca kat bawah ni ok.. :)

    wadud cari orang untuk join Blogwalking software, wadud memerlukan 21 blogger lagi untuk daftarkan diri untuk lancarkan software nie, free jer, cepat daftar di sini.. ikut peraturan yang telah wadud buat, sangat simple :) harap cepat ok..time kasih :)

    Blogwalking software nie untuk kesenangan anda dalam melakukan kegiatan Blogwalking, tak payah susah2 nak pegi setiap blog, software ni secara automatik la.. cepat daftar ek kak :)

    http://slumberblogger-freedownload.blogspot.com/2010/06/blogtrack-aka-blogwalking-software.html

    > maaf jika akak menganggap ini spam <

    ReplyDelete
  8. buku pergilah sepi ade lg x???

    ReplyDelete
  9. Novel 2nd hand :)

    https://www.facebook.com/KongsiIlmuKongsiRezeki

    ReplyDelete
  10. novel pergilah sepi de x

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Followers

Total Pageviews